RALLYE_LOGO
17. zeleznicni rallye
sraz v Koline
start v 11.45 hodin




Fyzická kondice, pohotovost, intuice a umění rychle vyhledávat v jízdním řádu. To byly důležité předpoklady pro účast na 17. železniční rallye pořádané Klubem železničních cestovatelů.

Start byl 21. června 2002 v 11.45 hodin z Kolína, cíl byl druhý den ve stanici Nymburk hlavní nádraží. Během 24 hodin měl každý soutěžící ujet vlakem co největší vzdálenost a navštívit minimálně jednu prémiovou stanici (byly určeny Bzenec, Havířov, Cheb, Jaroměř, Jihlava, Písek a Rakovník), za kterou obdržel prémii 300 bodů. Do bodového hodnocení se započítává jen první projetí tratě a za každý tarifní kilometr projetý osobním vlakem se uděluje 6 bodů, za spěšný vlak 5 bodů a za ostatní vlaky (R, Ex, IC, EC, SC) jen 4 body. Jako start i cíl byl záměrně vybrán větší uzel. Z Kolína jel po startu IC nebo Os směr Pardubice, Os směr Havlíčkův Brod a Os směr Praha přes Český Brod i Čelákovice. Nakonec se ukázalo, že nebyl tak důležitý směr odjezdu ale směr návratu.. Z pátku na sobotu postihla totiž okolí Pardubic kalamita a byl zde přerušen na několik hodin železniční provoz. Soutěž tedy vyhráli ti, kteří náhodou přes Pardubicko vůbec nejeli.

Nejlepší výsledek bylo projetí 1084 kilometrů po různých tratích ČD během 24 hodin. Pokud se to někomu zdá málo, tak připomínám že se započítává jen první projetí úseku a nestačí tedy jezdit 24 hodin mezi Kolínem, Prahou a Nymburkem. Zároveň bylo důležité kolik prémiových stanic soutěžící navštívil. Z tabulky výsledků je vidět že Tomáš Martínek, v pořadí devátý, ujel větší vzdálenost ale navštívil jen dvě prémiové stanice a proto jej v pořadí předběhla Hana Pechačová a Jan Frajer. Uznání náleží i Lubomíru Kaprálovi přestože do cíle nedojel. Stačí jeden nepřípoj v závěru a celé předchozí snažení pozbude významu. A právě tím je železniční rallye jedinečná. Vlivem provozních podmínek nejezdí všechny vlaky přesně podle jízdního řádu. Není tedy důležité najít nejvhodnější a nejdelší spoj, ale je důležité operativně reagovat na situaci v síti a řešit vzniklá zpoždění.

Pokud má někdo ambice dosáhnout lepších výsledků tak vězte, že další, v pořadí již osmnáctá, rallye se koná 16.-17. srpna 2002 a sraz je v pátek v 10.30 hodin v čekárně stanice Bakov nad Jizerou. Více informací najdete na internetu akce.kzc.cz nebo získáte u hlavního organizátora na adrese Robert Babilon, V Bažantnici 2649, 272 01 Kladno, telefon 0312/681148, e-mail babilon@kzc.cz

Tabulka výsledků
Pořadí Jméno Body a hodnocené kilometry Navštívené prémiové stanice

1.-3.

Jiří Gotzmann
František Matoušek
Josef Ott
5821 bodů (1084 km) Jihlava, Písek, Cheb, Rakovník

4.

Petr Mišun 5649 bodů (1009 km) Rakovník, Písek, Cheb

5.-6.

Jan Kašpar
Jiří Průša
5516 bodů (1000 km) Jihlava, Rakovník, Cheb

7.-8.

Hana Pechačová
Jan Frajer
4499 bodů (756 km) Jihlava, Rakovník, Jaroměř

9.

Tomáš Martínek 4435 bodů (901 km) Bzenec, Jihlava

10.

Lubomír Kaprál nedojel do cíle ve stanoveném čase

Informace o Železniční rallye: http://kam.mff.cuni.cz/~babilon/kr
Informace o akcích KŽC: http://akce.kzc.cz/


http://web.quick.cz/cestovatel/

Klub Zeleznicnich Cestovatelu

jízdní řády Centrum ATLAS Seznam ATC ORGANIZÉR Na vrcholu FOKUS OPTIK